Błyskawiczny postęp technologiczny i nasze wymagania idą ze sobą w parze, gdy bowiem nasze oczekiwania rosną, technologia stara się za nimi nadążyć robiąc to w sposób maksymalnie efektywny. Dziś z przełomem mamy zresztą do czynienia w każdej dziedzinie wiedzy. Wskazanie rozwiązań technologicznych, które mają coraz większy wpływ na życie konsumentów nie jest wcale trudne, a jednym z najciekawszych przykładów wydają się być tak zwane infokioski.
Dziś wiadomo już, że nie wystarczy, aby informacja dotarła do odbiorcy, oczekuje się bowiem również tego, że dotrze ona do niego w jak najszybszym tempie, a jednocześnie będzie maksymalnie atrakcyjna w odbiorze. Już choćby dlatego infokioski zasługują na zainteresowanie, może się bowiem okazać, że będą w stanie najpełniej sprostać temu wyzwaniu. Plusem informacji przekazywanych za ich pośrednictwem jest już choćby to, że można je na bieżąco modyfikować, konsumenci mają więc szansę szybkiego zapoznawania się z nimi. Infokioski to zatem nie tylko oszczędność czasu, ale i pieniędzy, modyfikacja odbywa się bowiem w sposób intuicyjny i nie wymaga od nas większego zaangażowania. Gdy mówimy o zaletach tego rodzaju rozwiązań nie można pominąć i tego, ze same zamieszczane za ich pośrednictwem treści można dość stosownie dostosowywać do otoczenia, w którym znajduje się takie rozwiązanie. Reklama jest skuteczna przecież przede wszystkim wtedy, gdy bez większych przeszkód trafia do grupy docelowej, dwie reklamy o zupełnie różnym charakterze nie sprawdzą się więc, jeśli będą się pojawiały w tym samym miejscu. Tymczasem infokioski dają możliwość szybkiej zmiany treści, każdy staje się więc przekaźnikiem dowolnych treści pojawiających się bez niemal żadnych ograniczeń. Mówiąc o ich konstrukcji warto zwrócić uwagę na to, że ich najważniejszym elementem jest ekran, choć wcale nie mniejsze jest znaczenie tak zwanych urządzeń dopełniających. Może być to klawiatura, drukarka, kamera, czujnik ruchu oraz czytnik kart, w zależności od lokalizacji i przeznaczenia tego rodzaju urządzenia. Tu zresztą wypada pokreślić, że same funkcje infokiosków nie są wcale aż tak ograniczone, jak mogłoby się nam początkowo wydawać.
Na pierwszy plan wysuwa się funkcja informacyjna, wcale nie mniejsze znaczenie ma jednak również funkcja komercyjna, reklamę wyświetlane za ich pomocą dostarczają bowiem więcej wrażeń, a tym samym mogą być postrzegane jako rozwiązania zdecydowanie bardziej skuteczne. I choć kojarzymy infokioski przede wszystkim z treściami komercyjnymi, postrzeganie ich w ten sposób może stanowić niepotrzebne ograniczenie. Urządzenia takie są bowiem w stanie informować nie tylko o reklamach, ale również o aktualnych wydarzeniach, kursach walut i pogodzie, co w istotny sposób zwiększa zainteresowanie nimi. Jeśli chodzi o ich rodzaje na pierwszy plan wysuwają się infokioski o zainteresowaniu zewnętrznym (outdoor), nie brakuje jednak i tych, które pojawiają się we wnętrzach (indor). Oba rodzaje są technologicznie dostosowane do wymogów środowiska, w którym się pojawiają.